I jídelníček hraje svou roli

I jídelníček hraje svou roli

Každá dieta je otrava. Řízek s bramborovým salátem, svíčková s houskovým knedlíkem… Byli jste zvyklí dopřávat si takto „výživné“ pokrmy dnes a denně? Nejvyšší čas odsunout je na druhou kolej a nahradit výživově hodnotnějšími potravinami. Nevěšte ale hlavu, dieta prostatiků patří k těm nejméně striktním a brzy po jejím nasazení zjistíte, že vás v podstatě ani tolik neomezuje.

Pravidlo číslo jedna je omezit živočišné tuky (uzeniny, mléčné výrobky, máslo atd.) a přidat tuky rostlinné. Výjimku tvoří ryby. Např. losos, sardel či tuňák totiž obsahují omega mastné kyseliny, které jsou pro zdraví prospěšné a jsou v jídelníčku vítány.

 

Vytvořte si jídelníček, který postavíte tak, aby v něm kromě ryb byl dostatek ovoce, zeleniny a rostlinných bílkovin. Pokud se rozhodnete konzumovat více zeleniny, dbejte na to, aby byla bohatá na vitamín C. Ten je obsažený v listové zelenině, chřestu, avokádu, brokolici, zelí, kapustě nebo např. cibuli. Je přitom důležité, abyste zeleninu jedli vždy čerstvou a ideálně v syrové podobě, nebo ji tělu dodávali v tekuté formě (např. v zeleninových džusech, šťávách, smoothies). Silný antioxidant lykopen, který bojuje proti volným radikálům v těle, v sobě mají pro změnu rajčata (uvolňují jej však až po tepelném zpracování, proto v tomto případě dejte přednost pyré a protlaku před čerstvými úlovky ze zahrádky).

 

Nezapomeňte také organismus pravidelně zásobovat dostatečným množstvím zinku a bílkovin. Pochutnáte-li si denně na polévkové lžíci dýňových semínek, ořechů, semen, klíčků či luštěnin, prokážete svému tělu obrovskou službu. A úplně nejlépe uděláte, když váš nový jídelníček zkombinujete s vhodnými doplňky stravy, které v sobě obsahují to nejlepší pro zdraví prostaty (extrakt ze saw palmetta apod.). Např. doplňky stravy Prostenal® obsahují unikátní kombinaci saw palmetta a dalších rostlinných výtažků (jako jsou kopřiva nebo kanadské brusinky) spolu se zinkem v jedné tabletě.

 

Pokud navíc přidáte pravidelné cvičení, budete se vyhýbat tabáku, omezíte příjem alkoholu, silné kávy a vypijete alespoň dva litry vody, minerálky či zeleného čaje denně, můžete s klidným svědomím říci, že pro zdraví své prostaty z pohledu životosprávy děláte maximum.

Zpět na výpis